Lederuddannelsen er målrettet institutions- og skoleledere samt souschefer, der ønsker hjælp til at gennemføre en udviklingsproces med henblik på implementering af den relations- og ressourceorienterede tænkning.
Gennem en engageret, personlig og faglig udviklingsproces får deltagerne inspiration og hjælp til at udvikle deres lederrolle, så de både som rollemodel og katalysator reelt kan understøtte implementeringen af den nye praksiskultur.
Uddannelsen er tilrettelagt som et konsultativt og coachende procesforløb, der fokuserer på implementering af den relations- og ressourceorienterede tænkning i den enkelte institution og udvikling af personlig lederstil.
Konsulenterne på forløbet vil bidrage med faglige input, inspiration og sparring i forhold til udviklingsforløbet, og forløbet er tilrettelagt således, at lederne får mulighed for at indgå i kreative og udviklende gruppeprocesser med andre ledere, hvori konsulenterne indgår som coaches.
Forløbet er udformet som en vekselvirkning mellem litteraturlæsning, oplæg, gruppeprocesser, coaching og udvikling af konkrete ideer til den fortløbende implementeringsproces.